תכניות הדרכת שכב"ג

אדמין | 19.06.2019

"תנועת הנוער של האיחוד החקלאי רואה בחינוך בכלל ובחינוך הבלתי פורמאלי בפרט, מנוף לצמיחה ושינוי המציאות, וכלי לעיצוב האדם. מתוך כך, תפעל תנועת הנוער, לחינוך הילדים ובני הנוער בקהילה וביישוב לאור הערכים המובילים של תנועת הנוער… " (מתוך חזון תנועת הנוער).

חניכי השכבה הבוגרת הם הכוח המניע והאש הבוערת של סניפי תנועת הנוער. הם מנהיגים, מייצרים, מחנכים ומבטאים הלכה למעשה את הביטוי "נוער מוביל נוער". יחד עם כל הדברים הנפלאים שנוער התנועה מייצר בסניפים ובפעילות השוטפת, הם החניכים שלנו-  ואנו רוצים להם את הטוב ביותר באמצעות הדבר אותו אנחנו עושים בצורה הטובה ביותר- חינוך. אנו רוצים להעמיק איתם שיחה על ערכים, משמעות ומנהיגות, לדבר איתם על הנושאים והדברים שמעסיקים אותם ביומיום, לעזור בהכוונה בדרך למציאת הזהות האישית שלהם ולהבין יחד מה מתרחש במדינה שלנו, בחברה ובעולם וכיצד זה משפיע על חיינו.

בשנה האחרונה יצאנו לדרך של מחשבה ופיתוח מחודשים של תכניות ההדרכה לשכבה הבוגרת. את העבודה והחשיבה ביצענו יחד עם מעגלים ושותפים שונים (רכזים, חניכים, גרעין אחים, סגל ועוד) וזאת במטרה של להביא את התוצר האיכותי והמתאים ביותר לחניכינו. העבודה זימנה אותנו לחשוב על הנושאים והתכנים שהיינו רוצים לשלב בתהליך החינוך של הנוער- על מה מדברים? על מה לא מדברים מספיק וצריך לדבר יותר? כמו כן, החלנו לחשוב על אופי ואופן ההדרכה- מי הוא מדריך השכב"ג? איך נראות ומתנהלות פעולות השכב"ג בסניפים?

אז תהליך החשיבה והעיצוב על התכניות עדיין נמצא בעיצומו, ולמרות שיש עוד עבודה יש מספר כבר מספר תוצרים איתם ניתן לעבוד: הגדרה תנועתית להדרכת שכב"ג בסניפים, שבילים של השכבה הבוגרת הכוללים תכנון חודשי ופעולות, הכשרות שונות שהועברו בתקופה האחרונה לרכזים ולגרעינרים.